Eva Dessecker

Eva Dessecker
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Bildrechte über Hamburgische Staatsoper

Birthplace:
Karlsruhe, Germany

Studies:
Classical Archaeology and Art History at the Albert-Ludwigs-University Freiburg

Prizes:
Invitation to the Theatertreffen Berlin ("Platonow" at the Wiener Burgtheater, 2011/12 and "Die Geschichte von Kaspar Hauser" at the Schauspielhaus Zürich, 2013/14)

Important productions:
"Shakespeare's -The Twelfth Night" (SNG Drama Ljubljana, 2023), “Der Kaufmann von Venedig” (Deutsches Schauspielhaus, 2018), “La Bohème” (Opéra Bastille Paris, 2017), “Manon Lescaut” (Oper Amsterdam, 2016), “Juliette” Staatsoper Unter den Linden Berlin, 2016), “Herzog Blaubart Burg” (Wiener Festwochen, 2015), “Lenz” (Stuttgart/ Berlin / Festival d’Aix en Provence, 2014), “Das Mädchen mit den Schwefelhölzern” (Ruhrtriennale, 2013), “Der Rosenkavalier” (Antwerpen, 2013), “Le Retour” (Théâtre de l’Odéon und Wiener Festwochen, 2012/13), “Die Soldaten” (Salzburger Festspiele, 2011), “Platonow” (Burgtheater Wien, 2011), “Le Chaise” (Theatre Nanterre Amandiers / Wiener Festwochen, 2010), “Doktor Faustus” (Opernhaus Zürich, 2006/7), “Splendid´s Jean Genet” (Schaubühne Berlin sowie Mailand Piccolo Theater 1995/6), “Das Gleichgewicht: Botho Stauß” (Salzburger Festspiele, 1993), “Aus einem Totenhaus” (Salzburger Festspiele, 1992), et al.

Career stages:
Freelance work (since 1991), assistant at Salzburger Festspiele 1990/91 with "Der Schwierige", assistant and collaborator of Moidele Bickel at the Schaubühne Berlin (1983 to 1989)

Cooperations:
Klaus Michael Grüber, Luc Bondy, Andrea Breth, Bob Wilson, Klaus Guth, Karin Beier, Janusz Kica, Evgeny Titiov, et al.

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